Aktivizál vagy brand-et épít? Mindkettőt!

2024. szeptember
Bevezető

A Decathlon augusztusi tesztkampánya kizárólag OOH médián futott. A pre- és post ismertség-mérésből, valamint az Ügyfél által megosztott KPI számokból az következik, hogy jól működik a csatorna.

Aktivizál vagy brand-et épít? Mindkettőt!

A múlt heti Marketing Summit egyik – OOH szempontból – kiemelkedő jelentőségű eseménye volt a Herczeg Lilla (Decathlon), Izsák Miklós (JCDecaux), Szabolcsi Vera (McDonald’s), Tüskés Henrietta (Bayer) – és a moderátor: Jobbágy Tamás (Wavemaker) részvételével tartott kerekasztal-beszélgetés. 

Ezen bemutatásra került a Dechatlon augusztusi teszt kampánya – egy kizárólag OOH médiát használó, szezonalitástól mentes témát (hűségkártyával kapcsolatos tudnivalók) hirdető promóció.

A kampánynak (a kereskedelmi üzeneten felül) kifejezett célja volt az OOH csatorna hatásának mérése – részben a KPI-ok Ügyfél általi detektálása-, részben pedig pre/post ismertségi kutatás által.

A közterületi médiában „átlagos” – a visszamérés objektivitása érdekében „semleges” – körülményeket nagyon nehéz teremteni, ebben az esetben is inkább csak az egyes aspektusoknak a végeredményre gyakorolt visszafogottabb- vagy éppen intenzívebb hatásáról beszélhetünk. 

  • Segítette a felidézést az 500, kifejezetten jó minőségű felület (BB és CLP táblák fele-fele arányban) használata – ugyanakkor az augusztusi időszak a szabadságok, utazások miatt elérés tekintetében kevésbé szerencsés kampányhónap. 
  • A Decathlon kommunikált ugyan korábban hűségkártya témában más csatornákon – de OOH-ban még nem. 
  • A kreatív kiválasztásánál figyelembe vették a csatorna korlátait – ugyanakkor a cég nemrégiben esett át arculatváltáson, tehát a corporate jellemzők nem a korábban már évek óta megszokott jellegzetes színeket és formákat tükrözték.  

Az eredmények jól mutatják, hogy egy erős, jól célzott kampánnyal milyen hatást érhetünk el. 

A kampány hatására augusztusban…:

  • … regisztráltak a legnagyobb számban új hűségkártyát, júliushoz képest 7,8%-os volt a növekedés, 
  • …a hűségprogram ismertségét 11%-kal növelte a kampány (a budapestiek körében 27%-kal),
  • … volt a legnagyobb az aktív vásárlók aránya,
  • … közel 77%-kal nagyobb értékben használták fel a rendelkezésre álló pontjaikat, mint az előzőben,
  • … a DECATHLON app letöltése 6%-kal nőtt a 18-69 évesek körében.

 

forrás: Decathlon Magyarország és a JCDecaux

IK Outdoor