Élő közvetítés az utcákon: Az állatokért indított OOH-kampány

2025. január
Bevezető

Finnország legnagyobb kisállat-kereskedőlánca, a Musti Group élő közvetítésekkel forradalmasítja az örökbefogadást, hogy szerető otthonokat találjon a menhelyeken élő állatok számára.

Élő közvetítés az utcákon: Az állatokért indított OOH-kampány

A skandináv kisállat-kereskedő óriás forradalmasítja az örökbefogadást a világ első teljesen élőben közvetített szabadtéri kampányával

Finnországban évi több mint 20 000 macskát hagynak magukra, ami súlyos válságot okoz az országban, és az állatmenhelyek forrásai is kimerülőben vannak. Most azonban a skandináv régió legnagyobb kisállat-kereskedőlánca, a Musti Group bemutatja az Adoption Live kampányt, amely a világ első teljesen élőben közvetített szabadtéri kampánya. Ez az országos kezdeményezés lehetőséget ad az embereknek, hogy már az utcán, élő közvetítéseken keresztül elindítsák a kisállatok örökbefogadási folyamatát, és célja, hogy szerető otthonokat találjon a háziállatoknak.

A finnországi macskaválság globális probléma része

Bár a finn helyzet riasztó, a probléma nemzetközi szinten is komoly. Az International Organization for Animal Protection szerint évente körülbelül 4 millió macskát altatnak el az állatmenhelyeken világszerte. A jelenlegi állapot hatalmas nyomást helyez az állatvédelmi szervezetekre, amelyek sokszor kapacitásuk határán működnek.

Az Adoption Live kampány célja, hogy minél több állat számára találjon új otthont a SEY Animal Welfare, Finnország legnagyobb állatvédelmi szervezetének támogatásával. Emellett arra ösztönzi az embereket, hogy különböző módokon támogassák a SEY-t és tagszervezeteit.

„Tagjaink jelenlegi helyzete egyszerűen tarthatatlan, és sürgős megoldásokra van szükségünk a helyzet normalizálása érdekében. Eközben a szervezeteinknek korlátozott forrásaik vannak saját kezdeményezéseik aktív népszerűsítésére. Ezért van szükség olyan együttműködésekre, mint az Adoption Live, amely láthatóságot biztosít az otthont kereső háziállatoknak” – nyilatkozta Kati White, a SEY ügyvezető igazgatója.

Élő közvetítés az utcán és a közösségi médiában

Az Adoption Live nemcsak a közösségi médiában, hanem országszerte az utcákon is követhető. Az élő közvetítéseket több száz szabadtéri hirdetési felületen sugározzák Finnország-szerte, ami a világ első ilyen jellegű kampányává teszi. Ez azt jelenti, hogy például egy buszra várva az emberek elindíthatják az örökbefogadási folyamatot. Ezt az országos megjelenést a SEY hosszú távú partnere, a Musti Group tette lehetővé.

„A háziállatokról és családjaikról való gondoskodás küldetésünk középpontjában áll, beleértve azokat is, akik még keresik végleges otthonukat. Az országos szervezetek felbecsülhetetlen munkát végeznek, és mi aktívan támogatjuk erőfeszítéseiket. Az Adoption Live jó példa arra, hogyan használhatjuk reklámköltségvetésünket egy jó ügy érdekében, és tehetünk felelősségteljes vállalatként” – mondta Eveliina Rantahalvari, a Musti Group északi marketingvezetője.

Az innovatív ötlet mögött

Az élő közvetítések középpontjában a macskák állnak, de a nézők egy weboldalra is irányítva lesznek, ahol a SEY tagszervezetei által örökbefogadásra kínált összes kisállat megtalálható. Az örökbefogadásra jelentkezőket alapos folyamat során értékelik, hogy biztosítsák az állat és az új otthon összhangját.

Az ötlet kreatív partnere a helsinki székhelyű Erma&Reinikainen kreatív duó. Tavaly nyáron Cannes-ban bronz oroszlán díjat nyertek a Musti Group számára készített „Be Aware of the Dogs” kampányukkal, amely a szilveszteri tűzijátékok kutyákra gyakorolt hatását mutatta be interaktív hirdetéseken keresztül.

„Folyamatosan próbálunk innovatív módokat találni a hagyományos médiamegoldások felhasználására. Több száz szabadtéri médiaterületet élő közvetítéssé alakítani technológiai szempontból kihívás volt, de elengedhetetlen az elérni kívánt hatás érdekében. Teljesen más valamit valós időben látni, mint egy olyan dolgot, ami nyilvánvalóan egy fotózás eredménye” – mondta Aleksi Erma, az Erma&Reinikainen társalapítója és kreatív vezetője.

Felvettük a kapcsolatot a magyar közzétevőkkel, akik hasonló digitális felületekkel rendelkeznek, és megvizsgáltuk a technikai lehetőségeket egy ilyen kampány hazai megvalósítására. Az előzetes egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy itthon is van lehetőség a kezdeményezés adaptálására, amely jelentős társadalmi hatást érhetne el.

Play

IK Outdoor